Straż Miejska przypomina o obowiązkach właścicieli i zarządców nieruchomości

Autor: redakcja UMJG

30.1.2024 - 12:12

Straż Miejska przypomina o obowiązkach właścicieli i zarządców nieruchomości

Straż Miejska przypomina zarządcom i właścicielom nieruchomości, że zgodnie z obowiązującymi przepisami, Regulaminem Porządkowym Miasta Jelenia Góra, odpowiadają oni nie tylko za stan nieruchomości oraz czystość i porządek na jej terenie, ale również na chodnikach bezpośrednio do nich przyległych.

Do jeleniogórskiego urzędu miasta często kierowane są skargi dotyczące nieporządku na terenie i wokół nieruchomości. W większości przypadków uwagi dotyczą obiektów, których właścicielami są osoby lub podmioty prywatne. W takiej sytuacji Miasto nie ponosi odpowiedzialności za zaistniały stan.

W takich przypadkach zgłoszenia należy kierować do Straży Miejskiej, która prowadząc postępowanie zobowiązuje właściciela nieruchomości o usunięcie powstałych zaniedbań czy nieprawidłowości porządkowych.

Strażnicy miejscy, w takiej sytuacji mogą podjąć kroki przewidziane prawem. Za niestosowanie się do obowiązujących przepisów strażnicy mogą nałożyć mandat karny do 500 złotych lub skierować wniosek o ukaranie do Sądu Rejonowego w Jeleniej Górze.  W niektórych przypadkach sprawy przekazywane są do odpowiednich organów, w tym do Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego.